13 Mart 2012

Neşeli Günler

Jean Dujardin
Epeydir yazamıyordum çünkü şubat ayında sevgilim yoktu günler gri geçiyordu.Sonra da O geldi tatlı yoğunluklarla geçiyor.Artist filmi çok konuşuldu yazıldı ama ben burada O orada ikimizin de yüreği başkasıyla gitmeye elvermediği için filmi daha bugün izleyebildik haliyle çoğu sinemadan kaldırılmıştı.Maçka G-mall 'da bulabildik.Filmin endüstrisindeki değişimi çok etkili bir biçimde anlatıyor bence.Senaryo biraz Türk filmlerine benzemiş de olsa izlettirdi kendini.Ne yalan söyleyeyim Jean Dujardin'i ilk kez bu filmle tanıdım kesinlikle ve çok beğendim.1972 doğumlu olmasına ayrıca şaşırdım.Berenice Bejo ise pek hoşuma gitmedi.Müzikler çok güzeldi ve sanırım en çok köpeğe bayıldım!



Gelelim geçen hafta cuma günü gittiğim oyuna ismi Buluşma Yeri Duşan Kovaçeviç'in.Nilüfer ile birlikte gittik.Daha önce aynı yazarın İntiharın Genel Provası oyununa gitmiştim ama bu kadar keyif almamıştım.Bir de Profesyonel var ki hala bilet bulamadığım.Bu oyuna gelirsek şayet bu dünya ile öbür dünya arasında geçen  bir oyun diyebilirim en kısa haliyle.Biraz açarsak Profesör hasta yatağında ve ölmek üzeredir.Kızı Sonya eşiyle yurtdışı tatilinde oğlu İvan ise babasından kalacak miras derdindedir derken baba ölür diyelim ve burada bırakalım sözü oyunu çeviren Bilge EMİN'e : "Ardında iz bırakanlar ,aramızdan ayrılmaz.Yaşayanlar ve ölüler arasındaki ilişki görecelidir.Bizim için değerli olanlar ,öldükten sonra da bizimle birliktedirler.Bu insan olmanın vazgeçilmezidir.Son elli yıldır aramızdan ayrılan o güzel insanlar ,o güzel atlara binip gittiler.Hayatı ve ölümü anlamlı kıldılar."




Bir de festival başlıyor çok heyecanlı ve mutluyuz.Sevgilim martın sonunda tekrar Japonya'ya dönecek diye biliyorduk, nisan sonunda döneceğinin haberini "Aşkım festivalde beraberiz"diye verdi.Pazartesi günü ritüelimizi yerine getirdik kitapçığı alıp Mephistonun yolunu tuttuk.Cumartesi kuyruk yolları gözüktü  bize:)

2 yorum:

  1. Epeydir yoksun, özlettin kendini Cuma Komp.da görmüyorsun:(
    Artist filmindeki köpek gerçekten de inanılmazdı...
    Tiyatro güzelmiş, görebilirim...
    Evet film fest. geliyoooor......

    YanıtlaSil
  2. Çok memnun oldum özlenmeme:))
    Cumaları genelde çalışmıyordum ama ygs ye az kaldığı için çocukların deneme sınav sayısını arttırınca cumaları da işe gidiyorum.Kompozisyonlara mutlaka göz atıyorum ama yorum yazamayabiliyorum.Yoksa her zaman takipçinim!Muhtemelen birazdan gelecek yeni rengimiz sayfanda görüşürüz:)

    YanıtlaSil