25 Kasım 2011

Fado...

Öncelikle bu yazıya sebep olanlara teşekkürü bir borç bilirim."Hayat izlerim"in Arabesk İtiraf yazısı ve ona gelen yorumların birinde (Oğlak kızı) "fado" nun varlığından söz etmiş ki ben hayatımda ilk kez duymanın utancı içine girdim.Oturdum onu araştırdım.Wikipedia'dan öğrendiğime göre Portekiz'e ait bir müzik türüymüş.Farklı söylentilerde olsa en çok hoşuma gideni şu oldu:Fado;balıkçı,kaşif yada denizci olan sevgililerini,eşlerini denize uğurlayan ve onların geri dönmesini umutla bekleyen 19. yy.ın Portekiz kadınlarının artık beklenen yakınlarının geri gelmemesi üzerine denize karşı yaktıkları ağıtlarmış.
Kelime anlamı olarak ise latinceden geldiği ileri sürülen fatum yani kader kelimesinden geliyormuş.Bu müziği icra eden en meşhur sanatçı ise Amalia Rodrigues imiş.Hemen videosunu paylaşıyorum çok da güzel hiç yabancı gelmedi nedense daha önce dinlemiş gibi bir his yarattı bende.Keyifli dinlemeler,sevgiler...


2 yorum:

  1. Amelia Rodriges'i yıllar önce Aspendos Tiyatrosu'nda canlı dinleme fırsatım olmuştu.
    Çok beğenmiştim, fadoyla tanışmam da o dönemlere rastlar .
    Bir kaç yıl önce öldü Amelia Rodriges, güzel ve değerli bir ses daha geçti dünyadan...

    YanıtlaSil