21 Nisan 2011

Filmlere devam ama bu yazıda hepsinden kısaca bahsedip bu bahsi  burada bitireceğim.Zira şöyle bir bakınca çoğu blogda bu konulara yeteri kadar değinilmiş olduğunu gördüm.Özgürlük yolu (the way back) Sovyet rejiminden kaçmaya çalışan bir grup insanın hayatta kalma mücadelesini anlatıyor.Zaten Güneş yanığı 2 de komünizme giydiriyordu.
Bu filmin bence en güzel yanı harika görselleriydi kah çöllerde kah kar kıyametin içinde.


Bir başka gün ise Rabbit Hole u izledik bir ailenin çocuklarını kaybettikten sonra yaşadığı dramı anlatıyor.Bu film açıkçası beni çok etkilemedi.Belki anne duyguları taşımadığım için olabilir diyeceğim ama Mamma Gogo diye bir film izledik orada da yaşlı ve kocasını kaybetmiş,biri erkek olmak üzere üç çocuğu olan alzheimer hastası kadının hayatından kesitler sunuyor ve henüz genç yaşta olan beni huzur evine gider miyim gibi düşüncelere itmeyi başardı.Mamma Gogo sabah 11 seansındaydı ve izleyenlerin çoğu yaşlı insanlardı.Filmin sonunda önümüzde oturan bir teyze "ben iki tane hayırlı evladım var çok şükür"  dedi ve yüreğim daha bir dağlandı.Yaşlanıp çocuklarının eline bakmak ürküttü beni.Bu arada bunu diyen teyze ressammış nasıl şık giyinip gelmiş.Her sene en az 10 film izlerim dedi.Biz arka koltuktan hayranlık dolu bakışları topladı.
Huzurevinden kaçmaya çalışıyor :(
Bir başka filmimiz ise "İnsan kaynakları Müdürü" bu müdür fabrikasında kısa bir süre çalışıp ölmüş olan bir kadının cenaze işlerini tamamlamak zorunda kalır çünkü ölümünden müdür sorumlu tutuluyordur.Kadının oğlunu ve kocasını bulur ve oğlunu alarak kadının memleketine doğru yola çıkarlar.Bu sırada müdürü suçlayan gazeteci de peşine takılır müdürün ve birlikte bu macerayı tamamlarlar.Bu filmin yönetmeni aynı zamanda Limon Ağacı'nın da yönetmeni olan Eran Riklis'tir.
Bugün bu film anlatımını bitiririm sanıyordum ama en güzelini daha anlatamadım.Onu apayrı bir başlıkta anlatacağım zaten diyebilirim ki hiç bir film bu kadar sarsmamıştı beni :İçimdeki yangın
Şimdi izninizle bu güneşli günü kaçırmamak için Bay G. ile Pera ya gideceğim.Sevgiler...

4 yorum:

  1. Ne güzel bayağı film izlemişsiniz,festivalin tadını çıkarmışsınız.Ben bu sene pek gidemedim ,geçen sene daha fazla izlemiştim.
    En beğendiğiniz filmi de merak ettim:)
    Size Pera'da mutlu geziler dilerim...

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim,güzel bir gün oldu:)Madem siz de bir sinema seversiniz o zaman içimdeki yangın'a mutlaka gidin,bakalım beğenecek misiniz?

    YanıtlaSil
  3. İçimdeki Yangın filmini sayenizde izledim .Siz yazmasaydınız belki de gözden kaçıracaktım çünkü çok az sinemada oynuyordu.Filmi dvd alarak eşimle izledim çoook beğendim,sarsıcı , etkileyici ayrıca müzikleri ve şaşırtıcı sonuyla muhteşemdi.Hatta tekrar izlemek için dvd yi saklıyorum...Size tekrar teşekkür ediyorum , duygularımı paylaşmak istedim.
    Yeni yayınlarınızı bekliyorum,sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Beğendiğinize çook sevindim,çok mutlu oldum.
    Evet festival filmleri maalesef çok az sinemada oluyor pek dikkat çekmiyor,önerimi dikkate aldığınız için tekrar teşekkürler:)

    YanıtlaSil